— 乐此不疲 —

今晚,樓道外邊的落日橙黃橙黃,看著格外的美

今天我的心情也是出奇的好。不為別的,就為自己付出努力然後得到結果的成就。

早晨接到報社方面的消息說,交流活動的時間提前了,but it is at the exactly the same day as my last day in school for this semester. 焦慮和不安一起湧上自己的心頭,i said no to myself as i am mad about this programme and i was totally exauhsted in planning the activities and coordinating the interview session with the students in Johor Baru. 我開始先和報社方面周旋,看看到底可不可以把時間改回去。可是最後得到回復,說馬方學校只有那幾天是可以的。我不得不迫使自己去找我來到新學校兩個多term了都沒見過的teacher mentor to see if i am possibly able to be excused from school for that particular day. Truth to be told, when i am talking to her, i was shaking like a leave. She is a damn strict teacher. And actually i gave no hope on that. i just wanted to have a try and left myself no regrets. OMG, can you imagine what did she said to me? she said that i could provide more details on the programme and she would go and explain that to the deputy principal!! Well, it is not hyperbolic----she made my day!!!!!

After that,就是CCA的election了。或許是我們CCA太小的緣故了,整個CCA只有兩個EXCO prosition。and i was really looking forward to be one of them. 最後老師宣佈名單的時候,我真個人都不好了。我落選了。我就是覺得不公平,雖說senior的nomination可以說明一部分的情況,更多的關於我們的事情他們都真的了解太少。況且,I really want to devote myself to the CCA. that is an inseparable part of my life now. 我向老師說明了自己也相當EXCO, 老師出氣的答應了,他告訴我,當初他就考慮到了我但是學長們說i am not proactive...(the...that is truth. but i am changing and transforming)。最終老師還是很爽快的答應了。

我想如果我沒有用力去追求,這些事情就會消失了。

我感受到了主濃烈的愛。主與我同在。

PUT IN YOUR EFFORT. 

GLORY TO GOD

评论

2014-05-14